tisdag 4 juni 2013

Jobbade studentbal

Gårdagens jobbpass på Villa Källhagen var ett intressant sådant Franska Skolans studentbal för årskurs 9

Regnet öste ner när jag anlände till jobbet så vi undrade lite hur dom skulle se ut när dom anlände till oss, men det slutade och sprack upp till solsken strax innan limona började anlända med uppklädda och välfriserade 15-16 åringar

En 3-rätters middag skulle intagas innan det blev dans, enligt mitt tycke sprangs det lite väl mycket ut i buskarna men lärare och föräldrar tycktes inte lägga märke till detta

                                               Ett litet smyg foto tog jag

Efter middagen så blev det väl inte så mycket till dans men dom gjorde ett tappert försök då springet i buskarna fortsatte och när en gäst som uppenbarligen inte var med från start så gjorde jag lärare och föräldrar uppmärksamma på vad som hände ute i buskar och snår vilket resulterade i 2 upphittade flaskor med alkohol

                                             Här är en av flaskorna

Efter att festandet tog slut vid 23.45 så packade vi ihop det sista och jag drog mig mot Ångbåtsbryggan för att hämta Jessica och Mia som var där efter jobbet för ett glas eller två



Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi

Allt för nu

Vi är överallt

Inga kommentarer: