fredag 4 januari 2013

Skit match igår

Efter det korta arbetspasset igår så styrde jag mot Hovet för matchen mot Skellefteå,Efter att snabbt införskaffat en biljett så bänkade jag mig förväntansfull på läktaren

Matchen började i högt tempo och det vissade sig snabbt att detta inte skulle bli någon lätt uppgift för Hockeykrigarna för att som det sedan visade sig vara omöjligt med ett resultat på 0-3 efter första perioden efter 2 gånger slarv i egen zon och allmän lojt spel

Skellefteå var ett nummer för stort i allt i dom inledande 20min, Men i andra drog dom ner på tempot och AIK kom in lite i matchen utan att skapa dom där riktigt bra chanserna, Först efter 10min in då Skellefteå hade en man mer på banan så skapades den hetaste chansen då Nordström kom fri men fick inte till avslutningen och perioden slutade 0-0

Den tredje fortsatte som den andra slutade inga stora chanser förens 10 minuter in då matchen dog med ett 0-4 mål,Efter det så var det bara frågan om nollan skulle spricka och det gjorde den när Janmark lurade ner målvakten i friläge och rakade in pucken till slutresultatet 1-4


Janmark från aik.se

Idag blir det lite jobb igen så Jessica hinner upp till sin Farmor igen

Det där med träning får jag vänta med men nu får det vara slut på latdagar


Allt för nu

Vi är överallt

2 kommentarer:

Veiken sa...

Så ni fick gå hem med svansen mellan benen. Bättre lycka nästa gång ;)

Sofia Werlin - från 116 kilo till 72 kilo sa...

Sv: jag hoppas att jag kommer överleva, inte många kolhydrater men jag har gjort det förr så det är nog inga problem :)

hehe ja, ska bli spännande.. får hoppas på en trevlig kväll.