fredag 5 oktober 2012

AIK- Dnipro

Så va det efter att jag jobbar färdigt dax att dra sig ut till Råsunda för att se Europa League fotboll

 
 
 
Efter dom vanliga ölen uppe på Turpin och uppsnack så drog vi oss mot Råsunda


Våra stolsgrannar var på plats och efter sedvanlig hälsningar så va det dax för inmarsch för lagen
Blev lite fårvånad när jag såg laguppstälningen ingen Celso eller Bangura? Hur skulle detta gå?

Men vad får man se? Jo ett piggt AIK som sätter högsta fart och efter 4 min spel så slår Moro en frispark som Dnipro inte får undan och efter att han låtit bollen studsa så klipper Helgi till och bollen går stolpe in
Efter det så trummar båda lagen på och byter chanser bäst läge fick väl Kalinić i misstänkt offside läge och ett skott över och på sidan av målet
För att sedan samma spelare i kamp med Perrtan sprang sig loss i 41 min och satte 1-1
Aik:s backlinje skrek på frispark men det ser tveksamt ut om det skulle vara det
Precis när alla väntar på halvtid så får Lorren en krossboll som han tar ner ser Helgi som löpt i luckan och chippar in den och Helgi chippar vidare till Henok som sätter högern till och halvtids siffrorna va 2-1

I andra halvlek kommer båda lagen ut och startar som dom avslutade fullfart för att sedan mattas lite 15 min in i halvleken, Men AIK ser ut att vilja lite mer och Dnipro satsar mest på kontringar efter lite halv chanser åt båda hållen så får Dnipro hörna i 74 min och ett lite ouppmärksamt Försvar låter en korthörna slås och inlägget måttas mot Mandziuk som lätt kan sätta kvitteringen
Trotts inbytta spelare (Martin,Celso och Bangura) vilket innebar friska ben så fick AIK inga riktigt bra lägen att avgöra och i 83 min så gör Seleznyov 2-3 efter slarv att Backman (tycker jävligt synd om honom skulle inte byta med honom)
Efter det så orkade AIK inte resa sig utan det blev slutresultatet

Tycker att Grabbarna gjorde en kanon match rakt igenom synd bara att små detaljer förstörde allt denna kväll

Åter till Tupin för att prata av sig innan hemfärd (blev hämtade TACK Anne för det)

Nu ser vi fram imot Söndag och matchen mot Gefle

Allt för nu

Vi är överallt

Inga kommentarer: